Zmiana trendów na rynku

Zmiana trendów na rynku

Przez wiele lat biura podróży utknęły w tym samym punkcie oferując w kółko i bez przerwy dokładnie te same wycieczki dla takich samych klientów. To jednak z czasem okazało się mało skuteczne a nowe grupy odbiorców na rynku dość szybko przestały cieszyć się wyłącznie z ciepłej pogody, dużej ilości słońca i piaszczystej plaży prowadzącej prosto nad ocean. Dzisiaj pogoda niewątpliwie ma znaczenie, ale turyści, którzy od lat podróżują do krajów położonych zdecydowanie bliżej jak Czechy czy Niemcy są przekonani o tym, że doskonałe spędzanie wolnego czasu to nie tyle wylegiwanie się przy basenie i opalanie, ale aktywność, ruch, możliwość zapoznania się z obcymi kulturami. A ponieważ ludzie z Niemiec i innych rozwijających się krajów są bardzo przedsiębiorczy, natychmiast zrozumieli, że na organizowaniu turystom noclegu i aktywności mogą bardzo wiele zarobić, dzięki czemu w Niemczech sukces turystyczny nie wynika tylko z wielkich wydatków państwowych, ale także z zaangażowania samych obywateli w proces tworzenia atrakcji turystycznych na szeroką skalę. W dobie Internetu absolutnie każde najmniejsze nawet miasteczko jest w stanie skutecznie zareklamować swoje atrakcje i sprawić, by nawet mieszkańcy przygranicznych regionów dowiedzieli się, iż kilkadziesiąt kilometrów dalej na terenie Niemiec są takie atrakcje.